Friday, August 14, 2009

NAMA GLAMOUR I DULU-DULU .........


Jangan salah sangka . Nama glamour aku semestinya bukan KAMBING . Tapi berkait rapat dengan kisah seekor kambing .

Begini ceritanya . Dulu dekat kelas 5 ke 6 UPM tah ada satu sudut bacaan . Dekat sudut bacaan tu ada disediakan lauk pauk untuk dimakan . Taklah aku tipu . Dekat sudut bacaan tu ada laa terhidang buku-buku dan majalah-majalah lama .

Dalam banyak-banyak buku kat situ , ada laa satu buku pasal sekor kambing . Aku tak pasti ceritanya macam mana . Yang aku tahu dia cite pasal kambing ni hitam . I mean saaaaaangat hitam . Dan berkilat . Disebabkan badannya yg berkilat tuu , dia dpanggil si KILAT .

Dan tidak semena-menanye , nama aku ditukarkan menjadi nama kambing itu . Tidak-tidak . Bukan sebab aku ni hitam dan berkilat ; amboi korang aku taula aku tak putih kann hmm ! Ianya ditukarkan dari nama yg sungguh syahdu lagi sedap didengar , Aqila , ke nama yg sama dengan seekor kambing , KILAT kerana sebutannya agak sama dengan nama aku .

Begitu malang nasibku ini sampai kat taman aku ni pun ada orang panggil aku KILAT . Sungguh terbawa-bawa .

Tapi , nama aku yg paling glamourous sekali ialah SALEM .

Goodbye .

4 comments:

fatimah arr said...

aku ingat lagi fatin tulis besday ko dlm buku aku, nurul aqila binti salem ribut sekelas masa tuh..

Aqilam said...

huh aku tak ingat ahh . yg mana ek ?

fatimah arr said...

ade sekali..
aku dulu selalu bwk buku aku yg gedabak uh..
dlm uh byk besday kwn2..
si fatin uh g tulis nama ko cm tuh..

Aqilam said...

hahaha aku still tak ingat (-_-) takpelah nanti aku jumpa kau , kalau ingat aku tanya ek