Friday, March 18, 2011

MASALAH REMAJA

Tiap-tiap tahun aku mesti ade masalah kulit yang berbeza-beza. Ya! Aku memang tak reti nak jaga kulit. Walaupun aku ni perempuan hmm sampai rasa macam nak nangis bila tengok kulit muka Dhamiri(laki Sera) lagi licin lagi putih lagi segala-galanya dari aku.

Macam last year, I've got Ketumbit. Cewahh cara cakap macam dapat anak pastu taruk nama Ketumbit pulak HAHAHA masa first time kena tu memang buntu gila sebab taktau apa 'benda' yang setia tertempek kat mata kiri ni. At first, mata nampak macam kena tumbuk/kena gigit serangga. Aku ingat lagi semua orang tego mata aku tanye pahal pahal & aku terpaksa terangkan kat dorang satu-satu yang aku taktau apa 'benda'kah ini.

Sampailah satu masa ni aku pi cite kat Adam, then barulah tau yang 'benda' tu ada nama. Namanya Ketumbit. Disebabkan Adam seorang peketumbit tegar(orang yg pernah/selalu dapat ketumbit) so dia pandailah terangkan itu ini, cara nak pecahkan lah hahaha eh eh terlebih suka -..-

Itu tahun 2010 punye cite. Time 2009 yang time PMR tu pulak ade ruam wuu sedih kemain lagi sebab aku memang sensitif sikit kalo ade apape yang pelik timbul kat muka. Sensitifnye memang kemain lagi tapi nak cegah nak ubat memang haram. Taktau apape. Takde guna ade kakak-kakak yang licin kulit mukanya dan emak serta Alia dalam rumah ni isk

Tahun ni pulak kan kan suka-suka je muka ni oh boleh pulak panau berlambak-lambak! Kalau 1-2 tu takpe ah ni sampai 4! Timbul kat tempat-tempat yang obvious pulak tu. Semua orang nampak kayyyy T.T Ade sekali tu, time tu pagi lagi. Aku masuk kelas then my friend named Daniel tego

Daniel: Woah Kila, aku ingatkan ko pakai Salonpas tadi hahahaha

Diriku: (--)


Ugh geramnyewww! Rasa macam nak baling segala meja kerusi papan putih yang ade dalam kelas tu je kat dia. Seriously, memang obvious gila. Ade 3 kat muka belah kiri dan 1 kat belah kanan. Part yang obviousnya tu kat hidung dengan kat tengah-tengah pipi hmm Sera pon ade sekali tego gak. Time tu kat tuisyen hmm

Sera: Ko ni Kila, pakai bedak bertepu-tepu. Cuba pakai elok sikit. Kang segan ***** dengan *** nampak(sambil lap-lap mukaku)

Diriku: Woiii ni panau ah Sai T.T


Ok bye T.T

No comments: