Thursday, June 16, 2011

PASAL METRO LAGI?

Metro itu merupakan sebuah bas kalo ade orang taktau. Aku balik naik Metro hari-hari kalo ade kelas tambahan. Kalo takde kelas then malas nak tunggu bas baru naik kereta.

Aku rasa budak-budak Serdang mesti kenal gila lah dengan perangai Metro Serdang kan? Sekejap mood dia moderate, sekejap emo sangat sampai rasa ajal dah nak sampai dan sekejap mendayu sangat sampai rasa macam naik van/bas yang kat zoo bawak pelancong tengok haiwan.


haa yg macam ini punya


Tapi aku bukan nak buat report pasal masalah had laju Metro tapi pasal kondukter dia ke driver tah sebab kadang-kadang dia lah driver dia lah kondukter. Dia suuuuka sangat kacau orang! Tapi dia bukan kacau yang jahat punye. Dia melawak-melawak je lah.

Ade pernah sekali tu, aku tengah makan pau. Tetibe Metro pon lalu kat seberang dan drivernya adalah dia. Boleh pulak time tengah drive tu dia pandang aku pastu tiru ape yg aku buat which is menganga. Wadehel kan hahaha sejak haritu, kalo aku naik Metro yang dia drive, mesti dia bahan "PAU PAU PAU". Takpun "Mane pau? Makan sorang je tau". Kalo bawak makanan lain pulak, "Haritu pau, harini (makanan yg dibawa). Banyak betul makan lah" hahahaaaa

Dia ni pun suka tegur orang. Contohnya, "Ape tu kat muka? Yang putih-putih tu". Ape lagi bro, panau laaaaaaa eee. Then dia reply, "Itu lah taknak jaga muka. Lain kali jangan main panas jangan buat itu buat ini". Straight betullah dia ni. Boleh pulak tanye aku depan penumpang-penumpang lain? Jahatttt

Dan tadi, Alia jadi mangsa. Alia ade jerawat sebijik kat muka. Besar lah gak. Tanpa segan silunya dia bertanya, "APE TU KAT MUKA? MACAM TAIK LALAT JE" hahahahahahaaaa

No comments: